Vești bune – bacteria care salvează betonul

Cum am ajuns la această concluzie? Răsfoind prin blogosferă. Eu așa ceva n-am mai auzit și trebuie să recunosc, sunt tare încântată.

– Unu – pentru că am descoperit afacerea viitorului – producător de lactat de calciu 😉

– Doi – cred că infrastructura din România ar mai putea avea o șansă .

Eu glumesc mai mult sau mai puțin, vorbesc serios, mai mult sau mai puțin, dar articolul descoperit astăzi chiar e interesant. Bacteria aceasta chiar e BETON. 

„Bacteriile care produc calcar sunt foarte speciale deoarece ele reușesc să supraviețuiască în beton mai mult de 200 de ani și să-și joace rolul atunci când betonul este afectat. De exemplu, dacă apar crăpături ca urmare a unor presiuni la care este supus betonul, prezența bacteriilor va face ca betonul să se repare singur.”

Bacteriile produc calcar care umple crăpăturile

Sună a ficțiune și totuși nu e. Dacă la fabricarea betonului se introduc în compoziție anumite bacterii și lactatul de calciu, rezultă un material de construcții inovator.

Dacă v-am făcut curioși găsiți continuarea aici .

Până atunci însă, să aveți un weekend „beton”. 😀

Lasă un răspuns

