Exercițiu scurt „de minte” dar nu „de minte scurtă” :)

Având experiența problemei de ieri vă provoc cu următorul scurt execițiu:

În patru coșuri există cuburi după cum urmează:

cuburi colorate

– în primul coș sunt 84 cuburi roșii;

– în al doilea coș există 156 cuburi galbene;

– în al treilea coș se află 204 cuburi albastre;

– în al patrulea coș se află 168 de cuburi verzi.

Câte pachete identice se pot forma din toate aceste cuburi?

P.S. Nu vă opriți din lucru, nu vă neglijați iubitul sau iubita sau chiar animalul de companie, dați copiilor de mâncare, duceți-i șefului cafeaua pe birou și nu uitați biscuitele, nu lăsați totul deoparte pentru a rezolva exercițiul, nu e cazul să vă creați probleme acasă sau la serviciu – oricum vă voi da răspunsul 😉 dar am și eu nevoie de un timp de gândire. Dacă însă există cineva care află soluția înaintea mea, îl rog din inimă să mi-o comunice – mai scap și eu de calcule 😉 și bătăi de cap !

Baftă în tot ceea ce faceți și nu uitați – e Vineeeeeri ! 

32 comentarii (+add yours?)

  1. aronpetru
    Apr 24, 2015 @ 07:52:02

    Numitorul comun este 4

    Răspunde

  2. illusion
    Apr 24, 2015 @ 07:52:43

    Of, matematica asta! 😦

    Răspunde

  3. racoltapetru6
    Apr 24, 2015 @ 08:12:49

    O duzină e suficient? 🙂

    Răspunde

  4. April
    Apr 24, 2015 @ 08:33:56

    Păi… având în vedere că cel mai mare divizor comun este 4, se pot forma 4 pachete de cuburi și fiecare conține: 21 cuburi roșii, 39 galbene, 51 albastre, 42 verzi. Am nimerit-o? 🙂

    Răspunde

  5. M.C.
    Apr 24, 2015 @ 08:36:22

    Prea puține informații.
    – ce înseamnă un pachet?
    -identice ca număr sau culoare?

    Răspunde

  6. Narcisa - Maria
    Apr 24, 2015 @ 12:11:53

    Vad ca s-a spus varianta cu 21 rosii, 39 galbene, 51 albastre si 42 verzi, dar nu s-a specificat cel mai mare numar de pachete identice, asa ca se pot forma si dou pachete cu numar dublu de cuburi in fiecare pachet, respectiv 42 78, 102 si 84. 🙂

    Răspunde

    • ricamihai13
      Apr 24, 2015 @ 12:28:47

      așa e , ai dreptate, variantele acestea nu s-au spus , dar oare or fi corecte ? n-ar trebui să fie toate pachetele identice și nu grupate? zic și eu … încă-mi dă bătăi de cap 😉

      Răspunde

      • Narcisa - Maria
        Apr 24, 2015 @ 12:52:02

        Atunci inseamna ca cerinta nu e completa pentru ca nu specifica acest lucru. Insa eu am inteles ca trebuie sa folosesc toate cuburile si sa fac pachetele folosind un numar egal de cuburi de fiecare culoare in fiecare din ele.

      • ricamihai13
        Apr 24, 2015 @ 13:42:47

        Narcisa draga mea, e vorba de pachete identice din toate cuburile, deci nu identice două câte două și așa mai departe . Mă bucur din toată inima că ai acordat atâta atenție acestui articol , mai mult chiar mă măgulește și pentru asta îți mulțumesc cu brațele larg deschise. În scurt timp voi posta și varianta finală corectă și te aștept mereu cu mare drag. 🙂

  7. mcooper801
    Apr 24, 2015 @ 12:59:04

    ne pui mintea la contributie…frumos…noroc ca deja s a rezolvat problema….zi frumoasa si w/e placut

    Răspunde

    • ricamihai13
      Apr 24, 2015 @ 13:45:07

      Eu doar vă sugerez , mintea la contribuție și-o pune fiecare funcție de timpul pe care îl are la dispoziție, așa că pentru toți cei ce au dedicat ceva timp ca să-și chinuie neuronii, toată stima și toate mulțumirile. Un weekend plăcut și ție 😉 !

      Răspunde

Lasă un răspuns

