Leonard Cohen – Suzanne

Iată cum se nasc melodiile lui Leonard Cohen, chiar din zicerile sale:

„Cele mai multe din cântecele mele încep cu o frază muzicală și cu o frază poetică. De obicei, melodia e gata înaintea versurilor. Apoi urmează procesul desfacerii textului și potrivirii lui la melodie. Cântecul e rezultatul a cam zece-unsprezece povești. Cred că e nevoie de acumularea multor probe și a multă experiență pentru ca să se poată ivi o melodie.” – Leonard Cohen

Nu e de mirare profunzimea operei sale.  

Arta deci, se naște din trăiri intense, din reflecție asupra trăirilor și contopirea lor cu harul divin. Numai așa ea, arta, va găsi drumul spre inimile celorlalți.

 De nu mă credeți pe mine, ascultați-l pe el. 

Ei, ce părere aveți? 

(sursa melodie – youtube)
8 comentarii (+add yours?)

  1. racoltapetru6
    Apr 20, 2015 @ 11:13:50

    Trăiri intense cred că am și eu, ba chiar reflectez la ele, însă îmi lipsește harul divin și de aceea mă mulțumesc doar să ascult creațiile celor talentați. 🙂

    Răspunde

    • ricamihai13
      Apr 20, 2015 @ 11:22:56

      Fiecare cu harul lui, tu ai harul scrisului. Frumusețea trăirilor se transmite în mai multe moduri, așa că nici pe tine nu te-a ocolit. Înțeleg, ești modest, dar tocmai de aceea, dacă n-o spui tu o spun eu, harul nu te-a ocolit. O zi faină, frate 🙂

      Răspunde

  2. samewhiteblue
    Apr 20, 2015 @ 11:31:40

    Când îl ascult pe omul acesta minunat…simt că plutesc și că tot ceea ce nu a fost spus e cântat într-o manieră aproape de ireal și de Cer.

    Răspunde

  3. noradamian
    Apr 20, 2015 @ 12:39:34

    Multe piese au fost compuse de Leonard Cohen în căsuța lui albă cu obloane verzi, cocoțată pe una din înălțimile arse de soare ale insulei Hydra, insula artistilor din Mediterană. Unii localnici și turiști or fi avut șansa să le audă în direct. Am trecut și eu pe acolo dar, cum am aflat de la vecini, căsuța rămăsese de mai bine de un an cu obloanele trase. Asa că mi-am imaginat doar magicele armonii în ambianța aceea încântătoare…

    Răspunde

  4. Georgeta Popoiu
    Apr 20, 2015 @ 16:02:46

    Waaaaw ! Multumesc fiindca mi-ai amintit ca exista !

    Răspunde

Lasă un răspuns

