Problemă de logică (cu rezolvare)

oul sau găinaLa întrebarea „Cine a fost mai întâi, OUL sau GĂINA?”, există trei răspunsuri logice: 

1. OUL

2. GĂINA

3. ……..

Care este cel de-al treilea răspuns?

Vă pot ajuta cu următoarele afirmații:

a. numărul literelor din alfabetul nostru, care sunt conținute în cel de-al treilea răspuns, este egal cu numărul de ouă din imagine;

b. numărul literelor care se repetă în conținutul celui de-al treilea răspuns, este dat de numărul găinilor din imagine;

c. cel de-al treilea răspuns are 3 litere ce se regăsesc în primele două răspunsuri.

Timp de rezolvare – 24 ore

Acum că au trecut cele 24 de ore sunt datoare cu răspunsul și eventuale explicații.

Pentru a da cel de-al treilea răspuns logic la întrebarea „Cine a fost mai întâi, OUL sau GĂINA? „, cunoscându-le deja pe primele două răspunsuri logice, trebuie să avem în vedere că:

– în enunțul problemei sunt două întrebări, noi trebuie să o identificăm pe cea căreia trebuie să-i răspundem; aceasta este: „Care este cel de-al treilea răspuns logic ?” la prima întrebare (și nu”Cine a fost mai întâi, OUL sau GĂINA? „);

– deci, problema  se anunță din start a nu fi o problemă de cultură generală (evoluția vieții pe pământ), ci una de logică; nu suntem întrebați care este răspunsul corect, ci care este cel de-al treilea răspuns logic (cei ce nu țin cont de această primă precizare deja sunt oarecum prinși în plasă); e ca și când am ascunde în mâini două bile, una albă și una neagră și am întreba pe cineva ce culoare are bila din mâna stângă, precizându-i din start că există două posibilități, alb sau negru;

– după ce am clarificat acest lucru cu certitudine cei mai mulți dintre voi știți răspunsul numărul 3; afirmațiile ulterioare specificate în problemă au rolul de a vă verifica singuri răspunsul pentru a nu mai avea nici un dubiu, deci, așa cum am și spus, de a vă ajuta (nu de a vă încurca);

– am primit pe facebook câteva răspunsuri foarte inteligente, dar care s-ar fi potrivit dacă problema nu era una de logică, așa cum am precizat la început; unele dintre aceste răspunsuri au fost: puică, puiul, lumea, 5 ouă de sub găină, cloșcă; le mulțumesc foarte mult celor care au avut curajul de a participa la această provocare, îmi scot pălăria în fața lor; 

– pentru câteva secunde dacă încercați să verificați răspunsurile de mai sus cu afirmațiile din problemă (a,b,c), veți constata că nu se verifică; dar nu acesta-i baiul; să revenim la problema cu bilele; dacă eu fac din start precizarea că am două bile, una albă și una neagră, cam care credeți că e probabilitatea ca cineva să-mi răspundă – gri?

– am mai putea discuta mult însă, ca să nu vă mai țin pe jar:

Cel de-al treilea răspuns LOGIC este NU ȘTIU.

Dacă nu mă credeți, faceți un exercițiu printre cunoscuți, întrebându-i: „Cine a fost mai întâi OUL sau GĂINA?” Răspunsurile, în poporție de 99% (cumulate) vor fi: OUL, GĂINA și NU ȘTIU. Bine vor exista și răspunsuri, 1%,  de genul DINOZAURUL, dar există o replică pentru așa un răspuns: „Eu nu te-am întrebat: Cine a fost mai întâi OUL, GĂINA sau DINOZAURUL?”

Dacă măcar unul dintre cititori ar fi spus pur și simplu NU ȘTIU, atunci el ar fi fost cel care a ghicit răspunsul. Doar că din copilărie și până acum ne-am pierdut curajul de a spune NU ȘTIU. Dar asta este o altă discuție.

O zi excelentă să aveți!!!

Rog considerați aceste două postări, doar niște momente de distracție și nimic mai mult :).

RM13

(sursa foto – google)

Articolele acestui blog reprezintă proprietatea autorului și nu pot fi folosite integral sau parțial fără permisiunea acestuia în concordanță cu Legea nr.8/1996, privind drepturile de autor și drepturile conexe.
13 comentarii (+add yours?)

  1. racoltapetru6
    Ian 28, 2015 @ 12:05:22

    M-ai luat pe după vișin! 🙂

    Răspunde

  2. Trackback: Problemă de logică | Din Culori
  3. Loredana Buciumeanu (Milu)
    Ian 28, 2015 @ 12:37:44

    „Doar că din copilărie și până acum ne-am pierdut curajul de a spune NU ȘTIU. ” – bine punctat 😉

    Răspunde

  4. Camelia
    Feb 02, 2015 @ 21:06:46

    Draga mea, asta e ceea ce eu numesc întrebare-ou; nu există ultimă întrebare, nu există ultim răspuns.

    Răspunde

  5. ovi
    Feb 09, 2015 @ 03:25:45

    abia acum am gasit postul tau si sincer mi-a placut mult…
    explicatiile sunt superbe…
    deci… am retinut… mai intai a fost .nu stiu… apoi oul… si abia dupa closca…
    recunosc… nu m-a preocupat prea mult intrebarea asta…
    eu insa, veau sa stiu… cand si cum a aparut cocosul…
    ei…
    rapsunsul meu este… nu stiu…

    Răspunde

  6. ovi
    Feb 10, 2015 @ 03:29:30

    neaparat sa vii…
    astept

    Răspunde

Lasă un răspuns

