Revoltă și dezamăgire – feriți-vă de site-urile care fură

Dragii mei cititori,

Zilele aceasta am simțit ce înseamnă să te doară că trăiești în țara unde orice se fură. Vă voi spune în continuare despre ce este vorba.

Săptămâna trecută am publicat un articol , gândit de mine, creat de mine, în consecință asupra conținutului căruia am drepturi de autor, Mama nu e substantiv.  Este un articol care într-un interval de o săptămână de la prima postare a avut peste 11.000 de vizualizări. Tocmai pentru că este un articol de succes există site-uri care au dat copy paste la întregul conținut, au schimbat imaginea și au postat articolul pe blogul propriu fără să-mi ceară consimțământul.

La finalul articolului (precizez conținutul era copiat integral deci nimeni nu ar mai fi avut nici un motiv să meargă la sursă) era scris cu litere mici sursa Din culori – iar la Din culori era link către  originea acestui articol adică pe blogul meu. Cu certitudine apoi a fost share – uit prin adresele proprii de facebook, twiter etc.

Articolul a înregistrat aproape 1000 de vizualizări pe unul dintre site-uri,  îl voi arăta mai jos într-o fotografie, în numai 2 zile iar dintre acești vizitatori, doar 9 au avut curiozitatea să vadă sursa – concluziile le trageți singuri. Consider că ceea ce fac aceste site-uri reprezintă furt intelectual și voi acționa în consecință.

10819140_708536089245607_21084226_n (1)

 

 

 

 

 

 

 

 

10850561_708536049245611_2040590863_n10877455_708536042578945_448486830_n

27 comentarii (+add yours?)

  1. Teonymus
    Dec 21, 2014 @ 01:19:21

    Asta a ajuns ceva comun în mediul online. Sunt site-uri care doar asta fac, preiau din altă parte. Observ totuşi că măcar au specificat sursa! Pe mine nu mă deranjează dacă sunt preluat atâta timp cât este specificat autorul şi linkul. Numai că, recent, am aflat că unii au luat de la mine fără să mă amintească măcar, iar uneori chiar au atribuit cuvintele mele unui alt autor. E frustrant, într-adevăr!
    Vă doresc succes în acţiunile pe care vreţi să le interprindeţi! De asemenea, inspiraţie în continuare! 🙂

    Răspunde

  2. illusion
    Dec 21, 2014 @ 01:25:42

    Stiu cum e… te inteleg perfect >:D<

    Răspunde

  3. racoltapetru6
    Dec 21, 2014 @ 08:28:08

    Nu se va termina niciodată, dacă nu-i interzis de lege. Chiar și așa, plagiatul e în floare pe la noi, după cum vedem mereu.

    Răspunde

    • ricamihai13
      Dec 21, 2014 @ 08:43:44

      Dimineață pe facebook am primit un mesaj de la cea care adminstra site-ul din prima poză, Alina Stredie,(pe acest nume este adresa de facebook, e bine de știut pentru toată lumea) în care în semn de mulțumire pentru cei 1000 de vizitatori pe care i-a atras articolul meu copiat pe blogul său în care spune: „Domnule Rica Mihai, puteti sa va odihniti acum, am sters textul de pe blogul nostru. Va doresc o viata lunga si sper sa nu mai aud vreodata numele dumneavoastra.”

      Răspunde

  4. clarozmarin
    Dec 21, 2014 @ 08:37:47

    Am gasit un site care ti-a furat articolul, a schimbat ultimile doua fraze si nu a precizat sursa. Impotriva acestuia m-am revoltat si eu si am publicat pe pagina mea si a lor de facebook. Nu au avut deocamdata nici o reactie. Mai suparator e ca, cica, e un site de inalta tinuta morala, etica si bla, bla, bla….

    Răspunde

  5. Diana
    Dec 21, 2014 @ 11:10:07

    Buna,
    E neplacut ce ti s-a intamplat si iti doresc sa rezolvi pozitiv chestiunea si sa faci – mai apoi – public demersul si rezultatul pentru a intelege si altii ca nu e chiar nimic sa copieze creatiile altora…

    Scrie undeva (vizibil) pe blog ca textele pe care le publici iti apartin in exclusivitate si sunt protejate prin Legea 8/1996 (actualizata) privind drepturile de autor […] si/sau fa o pagina in care sa scrii “termenii si conditiile” in care un text poate fi preluat sau nu poate fi preluat – nu vei scapa 100% de cei care preiau textele dar numarul lor va scadea; nu stiu daca la WP e posibil, dar poti scrie © 2014 pe “bara” de la final, unde apare scris despre tema blogului si “Create a free…”
    “© 2014” poti scrie la finalul fiecarui text (sau foto) care-ti apartine.
    (si poti dezactiva macar „click dreapta”, sa ai „protectie la copiere” – trebuie sa modifici ceva in codul blogului – ceva de genul… nu ma pricep cum se face).

    Daca nu se specifica clar astfel de chestiuni cei care preiau si adauga link catre blogul tau se pot apara mai usor, pe motiv ca ce nu e interzis e permis iar ei au pus link sub textul copiat, deci au precizat sursa, nu si-au insusit textul.
    Succes in ceea ce vei intreprinde!

    Răspunde

  6. cristinalincu
    Dec 21, 2014 @ 16:47:41

    articolul este superb, l-am citit si eu si cred ca l-am gasit pe un alt site. Imi pare rau ca ti s-a intamplat asa ceva.

    Răspunde

  7. Vali Crintea
    Dec 21, 2014 @ 20:57:53

    pe mine nu ma copie nimeni , ca nu are ce , dar sa fie atat de jegosi – merita pedepsiti !

    Răspunde

  8. fosile
    Dec 22, 2014 @ 09:54:50

    Imi pare rau sa constat ca nu sint singurul care „suporta” astfel de situatii.
    Chiar am gasit, normal in alta parte fara sa fie mentionat autorul, fotografii micsorate ca sa dispara inscriptionarea.
    E jenant.
    Am citit si eu superbul articol, dar din pacate nu aici.

    Răspunde

  9. Alexandra Tătaru
    Dec 23, 2014 @ 13:12:08

    ce urat! ei nu au auzit de butonul REBLOG? dai informatia mai departe, fara sa lezezi dreptul de autor! dar vanatorii de audienta isi pierd curatenia sufleteasca din mers! asa a ajuns comunitatea asta de dragul ratingului? ma dezgusta! 😦

    Răspunde

  10. Gand Hoinar
    Dec 26, 2014 @ 16:32:38

    pacat ! s-au inventat cuvintele si comunicarea nu este nimic nou sub soare. Asa cum ai permis unor persoane preluarea textelor, cu mentionarea sursei, sunt convinsa ca acest lucru l-ai fi facut cu toti care te-ar fi contactat. Lume multa , oameni putini 🙂 Sa avem sarbatori linistite! Multumesc ~ ricamihai13 ~ !

    Răspunde

  11. Maria Günther
    Ian 01, 2015 @ 14:50:24

     „Lume multa, oameni putini“… Gand Hoinar
    Pentru ca, din Culorile ce ni s-au dat ca sa le savuram din plin
    Daca cu laptele nu am supt recunostinta de-a pretui asa dar
    Negrul, manjindu-ne fata, ne ridica la omul deplin!

    Vorba ta o uitasem… De aceea m-a atins nespus!
    Ca si randurile acestea:
    „“Domnule Rica Mihai, puteti sa va odihniti acum, am sters textul de pe blogul nostru. Va doresc o viata lunga si sper sa nu mai aud vreodata numele dumneavoastra.”“
    … Cu care, despre hoti… Totul este spus!
    =
    Te fura, Iti dau in cap… Si crucea ti-au pus!

    Cand cu-acel fir de lapte si pacura s-a scurs
    Sentinta lumii este Absurd fara recurs…
    Cand, in lumina oarba, umbrele isi spun
    Ca sant mai mari ca pomii care din radacina culorile isi pun!
    *
    … M-am straduit…
    Sper sa fi nimerit!
    Ca, avand in ureche si cum te prezinti ”Din culori”
    Gasesc ca este pacat sa se intample astfel de „erori”!

    Răspunde

  12. Maria Günther
    Ian 01, 2015 @ 23:59:55

    Ma bucur de ce spui, asa cum m-a bucurat salutul tau de An FOARTE Nou! Sa zicem ca mai lipsea aceasta imbratisare ca sa ma exprim.

    Răspunde

  13. octavpelin
    Ian 03, 2015 @ 20:32:33

    Răspunde

  14. Trackback: Viral: Episoade noi din serialul „Clona” | Blog neinspirațional

Lasă un răspuns

