Expatriații – uniți în cuget și-n simțiri

bruxellesScriam acum o jumătate de an un articol despre cei ce au ales , de altfel o grea alegere, să muncească în afara granițelor țării. Cunoaștem cu toții, de la cunoscuți sau din mass-media, zeci și sute de astfel de cazuri și tot atâtea motive pentru care au luat această decizie. Tocmai de aceea nu m-am referit  atunci la aceste motive și nu o voi face nici acum.

De ce am revenit însă acum asupra subiectului?

Pentru că, pe 2 noiembrie, mi-au confirmat că am avut dreptate.

Vorbeam atunci despre sacrificiul lor,  iar acum ei vin și-mi confirmă o nouă formă de sacrificiu. Păi cum altfel putem numi plecarea de la sute de km depărtare până la centrele de votare, așteptarea în stradă ore întregi, indiferent de condițiile climatice, la cozi de sute de metri, pentru a vota?

Și asta pentru că lor le pasă, pentru că depărtarea de cei dragi i-a făcut să simtă în fiecare por al ființei lor cât de  necesar este ca în România lucrurile să se îndrepte și numai îndreptarea aceasta mult râvnită le poate întregi familiile, le poate aduce alături zâmbetul celor dragi. Nu mă poate contrazice nimeni aici, pentru că au fost mulți și în toate colțurile lumii. Da, ei sunt la sute sau mii de kilometri depărtare de patrie , dar sunt uniți în cuget și-n simțiri, ei între ei, dar mai ales ei și țărișoara asta. Toată stima DOMNILOR EXPATRIAȚI!!!!!!!

Iar dacă ei pot fraților,  noi de ce să nu putem? Dacă ei pot renunța la  banii greu munciți, la timpul lor puțin și prețios, la energie stând în picioare ore întregi, noi, cei din țară, de ce să nu dedicăm o jumătatea de oră de plimbare unei cauze nobile, morale? Cei ce pe 2 noiembrie ați avut altceva mai important de făcut nu uitați că nimic nu e mai important decât salvarea voastră, a familiilor voastre, a țării, așa că ieșiți la vot.

A venit rândul nostru, a celor din țară, să întindem o mână fraților de peste hotare,  să se poată întoarce acasă.  Aceasta este adevărata unire.

 

13 comentarii (+add yours?)

  1. racoltapetru6
    Noi 07, 2014 @ 11:39:20

    Subscriu și eu, cu toată convingerea, la cele spuse mai sus!

    Răspunde

  2. illusion
    Noi 07, 2014 @ 11:57:44

    Sunt de acord cu tot ce spui aici! Nimeni nu știe cât de greu le este acestor oameni, care mie mi se pare că au mai mult spirit civic (nu mai spun și de dragoste de ţară) decât mulți care au rămas aici!

    Răspunde

  3. Sebastian
    Noi 07, 2014 @ 13:52:16

    Nu am obiceiul sa comentez la articole referitoare la politica, dar acum nu am putur trece mai departe fara sa-ti zic … MULTUMESC.

    E foarte mult adevar in ceea ce spui. Odata ce pleci din tara, te indepartezi de realitetea zilnica, traita acolo, realitate care de multe ori nu te lasa lasa sa vezi intregul ca ansamblu, fiind ptre aproape. Pe masura ce de departezi, poti sa observi exact imaginea tarii sa a „binelui” din ea. Si aceasta imagine va spun sincer ca mie imi provoaca fiori. Si nu pentru ca este saracie, aceasta in cativa ani se poate schimba, nici pentru ca nu exisya drumuri, avestea se construiesc. Ce imi provoaca fiori, este smecheria si manelizarea clasei politice.

    Aici, unde locuiesc, a fost un scandal de coruptie, care s-a sfarsit cu demisiile celor implicati. In linii mari, au folosit in scopuri personale banii publici. Suna cunoscut, nu? Numai ca cei de aici isi cumparasera niste ghivece de flori, pe care le dusesera acasa.

    No comments!

    Răspunde

    • ricamihai13
      Noi 07, 2014 @ 14:12:07

      Sebastian, mă bucur din suflet că întărești cele spuse de mine. Trebuie să recunoaștem răul acolo unde e și să-l îndepărtăm. Trebuie să recunoaștem binele și să-l stimulăm, să-l propagăm. Avem și noi o dată la un număr de ani un instrument care ne ajută, votul. Hai să-l folosim. Bine ai venit în echipă :)!

      Răspunde

  4. Allexyanna
    Noi 07, 2014 @ 15:56:32

    Când tema este aceasta, sunt rezervata însa citind materialul, mi-am amintit alta lectura care vine in contradictie cu cea relatata mai sus:(http://ratzone.wordpress.com/2014/11/06/romanii-de-afara-sunt-marionete/) Contradictia aceasta nu ma poate trimite decât la ironia lui I.L. Caragiale.
    Fara legatura sau cu, mi-au venit in minte câteva versuri, desi M.Eminescu nu este chiar poetul meu preferat:
    „Vreme trece, vreme vine,
    Toate-s vechi si noua toate;
    Ce e rau si ce e bine
    Tu te-ntreaba si socoate;
    Nu spera si nu ai teama,
    Ce e val ca valul trece;
    De te-ndeamna, de te cheama,
    Tu ramâi la toate rece.” (Glossa)
    Inspiratie de frumos!

    Răspunde

    • ricamihai13
      Noi 07, 2014 @ 16:11:08

      Am citit ce a scris ratzone, nu i-am dat like, nu sunt de acord cu el de data aceasta deși unele dintre articolele lui mai vechi îmi plac chiar foarte mult. Românii din afară nu sunt marionete, am adus deja și aș putea să mai aduc încă multe argumente, iar a continua să rămânem reci la tot nu e o soluție, Eminescu a scris-o dar el însuși nu a rămas rece la nimic.

      Răspunde

  5. World of Solitaire
    Noi 07, 2014 @ 17:04:42

    Mihai, bună!Ce sa-ti spun?
    Eu m-am născut cu picioarele înainte, deşi nu cred să mă fi influienţat.
    Îmi place postul tău, dar aş fi dorit o altă concluzie.
    Nu patetică,nu patriotardă.
    Ştii care?
    Ei bine, nu te-au surprins acele vociferări de:”Jos Ponta?”
    Pe mine, m-au tras de urechi!
    Cred că de la distanţă se văd mai clar lucrurile .
    Iar confraţii noştri au sesizat realitatea frustă din Ţară.
    Şi le-a surâs corect,deviza electorală:
    Cred că au năzuit la
    „România lucrului bine făcut!”, la
    „Fapte! Nu vorbe!”, la
    „Lege! Nu hoţie!
    Că propaganda electorală, dusă de cei cu spume patriotice la gură, este la fel de implicată în neregulă, ca însuşi pactul de coabitare.
    Iar ei, au făcut sacrificiul respectiv, tocmai pentru a contracara mentalitatea securistoida.
    Mentalitate care prin mici erori „organizatorice”, a făcut inoperantă năzuinţa simţământului lor de român.
    Aşa văd eu regretul sacrificiului asupra căruia ai încercat să ne deschizi ochii.
    Dar pentru concreteţe, trebuie intervenit chirurgical.
    Recte, pus punctul pe i!
    „Subtilităţile sentimentale”, cum spunea Lenin, nu-şi au rostul, în lupta cu „Ebola! ”
    Cu prietenie!
    Onu

    Răspunde

  6. ricamihai13
    Noi 08, 2014 @ 19:43:34

    Dragă Onu eu nu fac și nu voi face campanie electorală pentru nimeni.
    Eu, repet, am toată stima pentru expatriați. Cunosc atâția oameni de calitate și luptători care lucrează în străinătate încât foarte greu va putea cineva să-mi schimbe opinia.
    Să auzim de bine!!!!!

    Răspunde

Lasă un răspuns

