Care-i baiu’ ?

Un unchiaș octogenar, care stătea mai mult în pat de o bucată de vreme, pentru că i se cam înțepeniseră oasele, se tot jelea  dimineața către baba sa.

– Păi de, ce să înțelegi tu  cât de greu e? Numa’ eu știu, că nu mai suport boala și nepuțința. Că mă dor oasele, iar picioarele astea nu mă mai ascultă.

Baba care și ea era foarte bătrână, dar nu avea timp să se vaite, pentru că trebuia să aibă grijă și de gospodărie și de „ologu’ ista” îngână:

– Înțăleg uncheș, continuînd să dea cu mătura în tindă.

– Că mă gândesc câte terburi tre’ făcute și nu poci să-ți dau o mână de ajutor. Ori le faci prost, ori chemi pe Vasile care nu le face cum se cade. Nu-i bine, babo.

– Înțăleg uncheș, continuă baba văzîndu-și de treabă. În gândul ei, noroc cu vecinu’ Vasile că și-a făcut milă și-o mai scoate și pe ea din necazuri.

– Că șura, cum a reparat-o? Păi așa făceam eu treburile? Dacă nu-l plătesc nu-nseamnă că nu tre’ să-și dea interesu’!

– Șura zici…….zise baba ca pentru ea continuînd să trebăluiască.

– Lemnele alea cum le-ați stivuit pentru iarnă? Și tu și el niște nepricepuți.

unchiasȘi continuă o listă lungă de reproșuri, la care baba doar bâlbâia câte ceva din când în când … așa ca să-l bage în seamă.

– Că ziua și noaptea-i năduf și nu poci să dorm, s-aprinde patu’ sub mine de focu’  de afară. Iar Vasile ăsta, ce și-a cumpărat atâtea animale-n curte? Când să-ți tragi o țâră sufletu’ să te odihnești … hop muge vaca lu’ Vasile, zbiară oaia, latră câinele …. iar când cântă cocoșu’….. mă doare tot ….. să-mi piară sufletu’ de om bolnav și cu dureri … și făr’ de înțelegere…… Chiar așa, nici măcar dimineața să nu poți să te odihnești din cauza unei dihănii de cocoș!

– Înțăleg uncheș că uneori îți vine să mori ……de atâta durere….. și necaz …dar…….

– Nu-nțelegi nimic, nu te duce capu’ …  eu nu vreau să mor, că-i păcat de la Dumnezeu … eu vreau să moară cocoșu’ lui  Vasile …. Să-i spui să -l taie … m-ai auzit?

Articolele acestui blog reprezintă proprietatea autorului și nu pot fi folosite integral sau parțial fără permisiunea acestuia în concordanță cu Legea nr.8/1996, privind drepturile de autor și drepturile conexe.
6 comentarii (+add yours?)

  1. clarozmarin
    Iul 09, 2014 @ 11:23:26

    Chiar m-a inveselit!

    Răspunde

  2. adelinailiescu
    Iul 09, 2014 @ 15:32:33

    Acu’ nu mai trebuie sa moara capra vecinului, ne-am reprofilat pe cocosi? :))

    Răspunde

  3. dumitruichim
    Iul 14, 2014 @ 23:13:40

    am citit cu multă plăcere

    Răspunde

Lasă un răspuns

